Logo nedir? Söz valörı olarak kök katlığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak teamülletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği kabil, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda lügat valörının haricinde, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan nüfus yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı berenarı önemlidir. Gayrı taraftan logo dizayn çkırmızıışmasını meydana getirecek nüfus yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkırmızıışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, teamülletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş vadiı ile faaliyette kâin şirketler ciğerin daha çok tercih edilebilir. Yalnızca bir sektörde etkinlik gösteren teamülletmelerin çoklukla logoları dalü simgeleme değer. Fakat yekten okkalı dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler ciğerin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza pek adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çkırmızıışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir çehrete teşhisnmasını sağlayan teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, kolayca anlaşılır, geçekırlanması kolayca, olanaklı başüstüneğunca az adetda renkten oluşorospuıdır. Her çbedel baskı ve kesit tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı şirket evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya cesim pert verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine mütenasip olmalıdır. üste kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katıesna ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ birlikte akılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da şirket ciğerin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı valör bakımında bu olgun çok önemlidir.